Wednesday, February 18, 2009

Jan Activity...

30 Dec 08 - 4 Jan 09..

Me n family melawat sedara meninggal d jb n bercuti di rompin pahang..my mama, sis n me tdo jer kat bilik sepanjang kat rompin tu coz tak tau nak wat aper..g pekan rompin pun takda aper2...btul2 pekan kecik..conclusion nyer mmg aku tak bleh hidup kalau kat kg...huhuhu...mati kutu dibuatnya..sementara kami duk tdo kat bilik...my abah, bro in law, n both lil bro g memancing kat sg rompin..syok r dowang ader activity..actually mmg the idea nak g rompin ni pun coz my bro in law mmg nak bwk my abah go fishing coz my abah mmg gila mancing...tp syok coz dowang bwk blk byk udang n ikan...so mlm kami wat bbq tepi chalet..chalet plak tepi laut...so syok gak la...tp apa yg plg penting is the quality time that we spend together wif family..i really love my family...they r my everything...


6 ~ 15 Jan 09

After 2 day blk dr rompin..aku demam teruk..almost 2 weeks aku demam..the 1st week tu aku tak boleh bgn lgsg..lepas seminggu baru boleh bgn..tp badan still panas n batuk selsema yg agak teruk.. so sepanjang 2 minggu ni takder activity...duk umah jer..lagi pun aku dah bwk virus pd my nephew...since aku baby sitter my nephew..so sng ler dia nak berjangkit dr aku...sian dia...baru 2 bln dah kena demam teruk...sian anak mama lala kan...mama lala say sowi ok...i love u arzeeq reezmand...


17 Jan 09..

My big family berkumpul di rumah my uncle who i call him acik Amat...Acik amat celebrate his son 1st besday..umah my acik amat ni terletak kat FRIM kepong coz dia keje ngan FRIM...best tul duk dlm ni..udara nyaman jer coz byk pokok..after the party..me, my moncet, my sis n her hubby sempat pusing2 dlm FRIM...g air terjun n g fish spa...we decided next week we will come for jungle tracking and canopy walk...


23 Jan 09...

Today aku g midvalley wif my sis coz aku dah janji ngan my fwen nak jumpa kat sana...excited gler nak jumpa my fwen ni since kami dah 3 years tak jumpa sejak dia g UK sambung belajar..dia ader gak ajak aku apply tuk smbg kat UK...tp aku taknak coz sorry la ek...aku ni home sick..hehhehe... actually my fwen ni is my room mate masa diploma...kami mmg rapat coz 1 faculty n 1 kelas..sepanjang dia kat sana kami just ym n borak2 kat friendster...byk gak yg kami borakkan masa jumpa ni sampai my sis tak tau nak wat aper...hehehehe...tp sian gak my fwen ni coz dia hbs bljr time ekonomi tgh gawat...so agak susah nak dapat kerja kan..moreover course yg dia amik technology nyer masih blum meluas dgunakan kat m’sia..my fewn ni amik sama course ngan aku...electronics engineering...but majoring in nanotechnology..so as conclusion..dia kata kalau tak dapat gak keje dia akan terbang blk ke UK tuk sambung PHD plak..bila berckp pasal study jer.. aku mmg rindu gler masa zaman2 belajar dlu...


24 Jan 09

As planned from last week..Hari ni kami g FRIM tuk jungle tracking...early morning dah bgn...after taking our breakfast..kami bertolak ke FRIM..my Acik amat dah menunggu kami kat sana...the activity start wif sedikit penerangan mengenai sejarah FRIM...After that kami dibawa masuk hutan for jungle tracking...susah nak gambarkan keseronokan dia coz this is first time aku wat jungle tracking sambil dperkenalkan tntg pokok2 yg ader kat dalam tu...my acik amat mmg pakar dalam bidang ni...boleh dkatakan semua jenis pokok dia kenal...n the best part is dia ajar kami suma ilmu dia..dia ajar kami cara nak kenal pokok,sejarah pokok,the characteristic of that pokok, n sampai la function2 pokok 2...n aku baru tau sbnrnya byk location kat m’sia ni diambil dr nama pokok2..as example..petaling, serdang, kulim..etc...n kalau nak tau pokok kulim tu is nama scientifik tuk pokok garlic o bawang putih..n from this tracking gak kami baru tau byk species2 pokok yg kami tak pernah jumpa pun sblm ni..tp dr pada pandangan aku sepanjang tracking ni...pokok yg plg cantik texture dia is pokok keruing bulu...texture kulit pokok n daun dia sgt cantik...tp yang plg menakjubkan skali yg aku dapat tgk dlm hutan ni ialah kebesaran ciptaan ALLAH s.w.t bila aku tgk silara pokok kapur..silara is pandangan dr bawah daun2 pokok kapur ni...sgt2 cantik...Besarnya kebesaran ALLAH s.w.t kan...Subhanallah...after sesi jungle tracking, kami g canopy walk plak...this canopy is 150m long n 30 feet from sea level...nmpk semua permandangan kl dr atas ni...cantik...tp aper yg plg penting dr activity is kami keluarkan peluh...huhuhu...aku ni dah r lama tak exercise..pancit gak la masa nak naik canopy walk tu...hehehe


** picture akan diupdate later coz i'm not using my laptop skrg coz my laptop yg sengal tu wat hal lg...adoyai..

No comments: