Wednesday, February 11, 2009

Andai ia tahu...

Ruang waktu...adalah hamparan luas tak bertepi..

Terdiri dari rantai detik..sambung menyambung..

Menjadi minit, jam, minggu, bulan, tahun..

Dan lakon hidup kita terjadi di dalamnya..

Pernah kah kita berfikir, bagaimana bila sebuah kejadian..

Pada detik tertentu..berminggu yang lalu..tidak terjadi seperti yang kita inginkan..

Cukup satu detik sahaja..satu detik yang menentukan perbezaan..



Kejujuran itu seperti ice cream..kalau tidak dilahap..bakalan cepat meleleh..hilang ditelan hawa panas..bisep ditangan itu kan otot fizikal..kejujuran itu otot mental..dan otot harus dilatih terus..
Biar kuat..untuk hari ini latihan kejujuran ku..jujur pada diri sendiri..aku takut..takut kalau intuisi aku mengenai byk hal selama ini salah..aku takut..takut kalau aku bgn besok matahari tidak muncul di timur..atau bagaimana kalau aku bgn besok dan aku baru tau kalau...kalau hati bisa salah...



Punya hati...jgn dibawa terbang tinggi...skalinya lo jatuh...sakitttt sgt...

Tapi kalau tak terbang tinggi..tak lihat permandangan bagus..

**ayat2 ini diambil dr movie Andai Ia tahu..rasa best jer ayat dia..

No comments: